Berlepas dari New York City ke Orlando, ibukota Taman Tema di dunia

Selepas 5 hari di New York, termasuk lawatan Manhattan, beberapa mesyuarat perniagaan, dan pesta, sudah tiba masanya untuk pergi ke Orlando.

Pagi berjalan di New York City

Pagi terakhir di New York City, selepas 5 hari di sana, dan perasaan bahawa saya belum melihat apa-apa lagi. Bandar ini begitu besar dan mempunyai begitu banyak perkara menarik untuk dilihat, ia akan mengambil masa beberapa minggu untuk melakukan semua perkara menarik: muzium, jalan raya, pesta, acara, dan banyak lagi.

Walau bagaimanapun, stesen kereta api Penn Station hanya beberapa ratus meter dari asrama Chelsea Cabins saya, dan berjalan agak singkat.

Orlando: Dapatkan aktiviti tempatan

Tiba di stesen Penn, saya tersesat, dan saya mengambil masa lebih daripada 15 minit untuk mencari perjalanan kereta api transit ke New Jersey.

Stesen Penn | Manhattan | Perkhidmatan - NYCgo

Mengambil kereta api New Jersey Transit

Sekali di kereta, saya mempunyai kesan ini lagi dalam filem yang sama dengan Penumpang dengan Liam Neeson, berada dalam kereta api yang sama.

Walau bagaimanapun, kerana pagi Ahad, kereta api itu kebanyakannya digunakan oleh orang yang bercuti, membawa barang-barang, bukannya penumpang dengan beg tangan.

Perjalanan kereta api ke lapangan terbang Newark di New Jersey kelihatan jauh lebih pendek daripada tiba, dan saya hampir terlepas perhentian saya, kerana saya menjangkakan lebih ramai orang keluar dari kereta dan mempunyai masa untuk mengumpul barang-barang saya.

Tetapi tidak, seluruh kereta api itu penuh sehingga beberapa orang terpaksa berdiri, hanya segelintir kita yang meninggalkannya di stesen lapangan terbang antarabangsa Newark.

Arah Lapangan Terbang - EWR - Lapangan Terbang Antarabangsa Newark

Penerbangan United dari Newark ke Orlando

Di sana, selepas mendapat pas masuk, dan mengimbas imbasan keselamatan, saya terus pergi ke ruang perniagaan United Club, yang menerima ahli StarAlliance Gold.

Untuk penerbangan pertamanya dengan syarikat penerbangan Amerika Syarikat, saya terkejut melihat bagaimana kosnya yang rendah, dengan tidak mempunyai dasar beg kabin yang percuma, dan tidak mungkin untuk memilih tempat duduk, walaupun semasa pemeriksaan web, check-in lapangan terbang atau pagar.

Saya mendapat kerusi tengah, yang hampir tidak pernah berlaku kepada pengembara yang kerap seperti, kerana saya biasanya selalu yang pertama mendaftar masuk dalam talian dan mempunyai pilihan kerusi bebas.

Walau bagaimanapun, dengan United ... tiada pemilihan tempat duduk, atau sekurang-kurangnya tidak secara percuma.

Penerbangan dari Newark ke Orlando nampaknya sangat singkat kepada saya, kerana pada dasarnya saya tidur sepanjang penerbangan, sehingga akhirnya kami semakin dekat ke Orlando.

Kejutan pertama apabila mendarat di sana ... ia bukanlah cuaca tropika hangat yang saya jangkakan pada awalnya, tetapi ia sebenarnya hampir mendarat, dan sangat mendung ... masih, sekurang-kurangnya 20 darjah lebih panas daripada di New York, yang adalah perubahan yang bagus.

Pemindahan dari lapangan terbang Orlando ke hotel

Sekali di lapangan terbang Orlando, mereka mempunyai pengangkutan awam yang sangat asas. Hotel saya terletak di Kissimmee, sebuah bandar dengan nama lucu jika anda bertanya kepada saya, sangat dekat dengan bahasa Inggeris untuk mencium saya, dan itu sebenarnya bandar di mana taman Walt Disney World berada.

Ia sedikit keluar dari bandar, dan tidak layak oleh apa-apa jenis pengangkutan awam.

Saya mengarahkan Uber, menggunakan WiFi lapangan terbang kerana sambungan Internet mudah alih saya tidak berfungsi, dan terpaksa menunggu hanya kira-kira 15 minit untuk  Uber   tiba, bersebelahan dengan Belt 14 terminal, yang sebenarnya adalah titik pick up pilihan untuk Uber.

Perjalanan ke lapangan terbang mengambil masa kira-kira 30 minit, dan kami tidak mengalami sebarang kesesakan lalu lintas, jadi itu adalah yang paling singkat, seperti pemandu saya memberitahu saya.

Dia berasal dari Haiti, dan telah berbicara sedikit bahasa Perancis. Kami bertukar beberapa ayat dalam bahasa ibunda saya, tetapi bahasa Perancisnya agak terhad untuk mempunyai perbualan yang sebenar, dan dengan cepat bertukar kepada bahasa Inggeris.

Park Inn by Radisson Resort and Conference centre Orlando

Tiba di hotel Park Inn, di mana saya akan menginap selama seminggu, saya dengan cepat pergi melawat hotel selepas mendaftar masuk.

Kolam renang luaran kelihatan sangat bagus, dan jakuzi luaran juga disediakan.

Walau bagaimanapun, memandangkan cuaca, ia tidak berasa seperti mencelup di dalam air.

Saya meneruskan lawatan hotel saya, yang penuh dengan kejutan: ia mempunyai ruang permainan dalaman, dengan permainan yang berbeza seperti hickey dan flippers, tambah bagus di hotel.

Ia juga mempunyai ruang bertemakan Mickey untuk kanak-kanak, dan sudah tentu ... bar!

Saya pergi ke bar, dan mempunyai burger yang hebat, yang lebih selamat dibahagikan selepas hari penuh perjalanan.

The barmaid, Matthew, sangat ramah, dan saya dengan cepat mula mengambil beberapa perbualan dengan orang-orang di sekitar, yang dibuat untuk petang yang hebat walaupun cuaca yang agak sejuk.

Aktiviti di Orlando

Sarapan pagi di hotel dan hari pertama di Florida

Untuk pagi pertama saya di Florida, saya pergi menikmati sarapan di hotel, yang mana saya mendapat diskaun 20%, sebagai ahli platinum program Platinum Rewards.

Sarapan pagi itu cukup asas, tetapi cukup baik untuk merasa kenyang dengan makanan yang berbeza: bermula dengan toast, selai dan jeli selai kacang, hingga telur hancur dengan sosej dan bacon, dan finishing dengan buah-buahan yang baru dipotong.

Kejutan utama ialah mereka menawarkan panci berbentuk Mickey! Sudah tentu, untuk hotel taman tema Disney dengan ulang-alik percuma ke Walt Disney World ...

Mereka agak kecil, tetapi sesetengah keluarga di meja lain memerintahkan yang besar.

Hari pertama di Florida akan menjadi sejuk dan hujan sebagai hari ketibaan ... dan akan menjadi 2 hari akan datang, melambatkan rancangan saya untuk berehat di kolam renang, atau menikmati taman tema di ...

Soalan Yang Sering Ditanya

Apakah beberapa pilihan perjalanan untuk pergi dari NYC ke Orlando, dan tip apa yang dapat meningkatkan pengalaman untuk pelawat menuju ke modal taman tema?
Pilihan perjalanan termasuk penerbangan, kereta api, dan bas jarak jauh. Petua untuk meningkatkan pengalaman termasuk penerbangan tempahan terlebih dahulu untuk tawaran yang lebih baik, memandangkan masa perjalanan luar puncak untuk mengelakkan orang ramai, dan merancang jadual perjalanan tema terlebih dahulu untuk memaksimumkan masa di Orlando.

Michel Pinson
Mengenai Pengarang - Michel Pinson
Michel Pinson adalah peminat perjalanan dan pencipta kandungan. Menggabungkan keghairahan untuk pendidikan dan penerokaan, beliau adalah untuk berkongsi pengetahuan dan memberi inspirasi kepada orang lain melalui kandungan pendidikan yang menawan. Membawa dunia lebih dekat bersama dengan memperkasakan individu dengan kepakaran global dan rasa bersemangat.