Bagaimanakah lawatan sehari di Disney Magic Kingdom?

Semasa saya tinggal di Orlando untuk menikmati taman tema, rakan saya yang tinggal di Miami menyertai teman lelakinya dan anak perempuannya yang berusia 6 tahun, sehingga kita semua boleh pergi bersama-sama untuk satu hari di Disney Magic Kingdom.

Magic Kingdom Disney world Orlando

Mereka menyertai saya di Park Inn oleh Radisson Resort & Conference Centre- Orlando- Near Disney sekitar pukul 10 pagi, kami telah menempah sebuah bilik di hotel yang sama, dan selepas daftar masuk mereka, kami mengarahkan  Uber   ke sana, yang cukup perjalanan singkat dari hotel.

Acara Magic Kingdom
Waktu Magic Kingdom - Jadual Hiburan - Walt Disney World Resort
Kerajaan haiwan Disney - Taman Tema Haiwan Haiwan Disney Disney | Walt Disney World Resort

Tiket Magic Kingdom

Tiba di sana, kami bermula dengan membeli tiket secara langsung di kaunter, termasuk pas pantas, yang kami pasti tidak akan menyesal kemudian.

Orlando: Dapatkan aktiviti tempatan

Disney World Magic Kingdom menjadi taman tema tersibuk di dunia, agak sukar untuk mengakses mana-mana perjalanan, dan satu-satunya cara untuk menikmati sedikit taman adalah dengan benar membeli pas cepat untuk dapat pergi beberapa tunggangan - jika tidak , ia hanya satu hari yang membosankan menunggu dalam barisan hadapan.

Tiket satu hari berharga $ 133 dengan cukai setiap orang ...

Tiket Magic Kingdom

Sistem pas pantas sangat buruk, kerana anda membayar sejumlah tunggangan terhad yang akan anda lakukan dengan tunggu yang lebih pendek, tetapi tunggangannya terhad dan akses mesti ditempah seawal mungkin ... untuk kami, tiba selepas pukul 10 pagi, slot masa yang paling menarik sudah diambil. Sistem yang dahsyat untuk taman tema yang mengecewakan, di mana satu-satunya kepentingan sebenar adalah melihat bunga api pada penghujung hari.

Setelah membeli tiket, dan memasuki kawasan taman, langkah pertama adalah untuk mengambil trem, kerana kawasan menjatuhkan sebenarnya jauh dari taman-taman, dan kawasan taman Disney, dengan 4 taman tema dan 2 taman air, sangat besar ... dan taman jauh dari satu sama lain.

Monorel itu tiba dengan cepat, dan kami boleh mendapatkan yang pertama.

Dalam perjalanan, kami mempunyai pemandangan yang luar biasa di persekitaran, termasuk tasik Buena Vista yang terkenal.

Lebih dekat ke taman, kami dapat melihat istana Cinderella yang keluar dari hutan.

Tiba di stesen keretapi Magic Kingdom, kita dapat melihat berapa ramai orang yang berada di sana ... luar biasa, ia adalah taman tema tersibuk di dunia.

Selepas memaparkan semula tiket masuk kami, kami akhirnya berada di taman ... dan berjalan ke arah utama menuju ke istana Cinderella.

Berhenti pertama, berhenti gambar tentu saja di hadapan istana, cuba untuk mendapatkan pandangan yang terbaik di atasnya walaupun terdapat banyak orang di sekeliling kita.

Magic Kingdom tunggangan

Ia adalah masa untuk mencari terminal di mana kita boleh menempah trek lulus pantas kami.

Sistem ini benar-benar buruk, kerana kesemua slot tempat menarik yang menarik telah dipesan sepenuhnya pada masa kami sampai di sana, dan kami hampir tidak dapat menemui beberapa perjalanan bagus untuk menempah dengan pantas, tetapi kami mendapat lanun-lanun terkenal di Caribbean.

Kami pertama kali pergi ke kawasan petualangan itu, yang merupakan persembahan dengan menyanyi burung palsu dan animasi lain.

Apabila masa makan tengah hari semakin dekat dan hari semakin hangat, kami meneruskan lawatan kami dengan ais krim dan hentian jagung pop, sambil menunggu masa perjalanan pertama kami yang cepat, Pirates of the Caribbean.

Perjalanan itu cukup baik, berlaku sejenis bot kecil kayu di sungai di dalam sebuah gua, dikelilingi oleh lanun, dan sudah tentu dengan beberapa daripada mereka kelihatan seperti watak terkenal filem.

Keluar dari perjalanan dan berjalan di sekitar taman, kami berjalan melepasi gunung Splash, yang kelihatan hebat.

Kami melihat masa menunggu diumumkan, 95 minit ... ia sebenarnya merupakan masa menunggu yang cukup baik untuk taman itu. Sedikit mengecewakan.

Walau bagaimanapun, kami beratur untuk beratur, yang memaparkan log kayu naik dan turun sungai, termasuk keturunan pantas di bahagian curam.

Selepas itu, ia menjadi sukar untuk berjalan di taman, kerana mereka membersihkan jalan-jalan untuk membolehkan perarakan itu berlalu di sana.

Kami melepasi seksyen abad pertengahan, dan memasuki kawasan fantasi.

Di sana, kami mahu memasuki daya tarik kedua kami sepanjang hari, menunggang duyung. Tetapi tiba di sana, seorang pekerja memberitahu kami bahawa perjalanan telah ditutup ... dan kami sebaliknya boleh pergi ke mana-mana perjalanan di taman menggunakan pas pantas kami.

Space Mountain di Disney World Orlando

Kami terus menuju ke kawasan futuristik, menuju ke ruang roller coaster Space Mountain yang terkenal!

Saya tidak dapat melakukannya ketika berada di Disneyland Paris kerana saya terlalu pendek ketika itu, dan saya tidak dapat melakukannya di Disneyland Tokyo kerana daya tarikannya ditutup untuk penyelenggaraan pada hari itu ... tetapi saya boleh melakukannya di sana di Disneyworld Orlando, menakjubkan, dan tanpa sebarang masa menunggu!

Ruang yang menarik seperti itu cukup bagus, tetapi tidak begitu mendebarkan - seperti kebanyakan tunggangan di taman tema Disney.

Selepas itu, kami mendapat lapar, dan berhenti di restoran burger berhampiran untuk berehat lebih awal.

Kami terus berjalan dengan tenang selepas menunggang makan tengahari, bot pengukus dayung, yang akan membawa kita ke sekitar tasik dengan beberapa ansuran di sekeliling India.

Dari kawasan itu, kami dapat melihat kereta lombong, dan merasa seperti mencuba.

Selepas perjalanan bot, kami pergi ke kereta lombong itu, dan berjaya menggunakan pas pantas untuk memotong masa menunggu.

Roller coaster roller coaster Big Thunder Mountain adalah salah satu perjalanan tersibuk di taman Magic Kingdom, dengan purata masa menunggu 2 jam sepanjang hari ... dan kami hanya perlu menunggu kira-kira 20 minit untuk naik.

Perjalanan itu sangat menyeronokkan, dan sedikit lebih sengit daripada apa yang kita ada sebelum ini ... tetapi, bagaimanapun, sudah tentu tidak bernilai masa menunggu 2 jam.

Selepas itu, kami memeriksa cara menggunakan baki 2 pas baki kami, dan menempah slot terakhir yang tersisa pada malam itu.

Sebelum waktu senja, sudah tiba masanya untuk mengambil beberapa gambar di hadapan istana Cinderella, untuk mempunyai beberapa kenangan indah untuk dibawa bersama kami.

Semasa malam itu jatuh, kami menunggu untuk menaiki keramaian, dan sebenarnya menaikinya sama seperti lampu sedang dihidupkan.

Selepas itu, kami menuju ke kawasan sarkas, dan naik sedikit pada perjalanan menaiki Dumbo, sebelum menunggu untuk memainkan kembang api.

Pertunjukan kembang api Disney Magic Kingdom

Tarikan utama hari ini, bagaimanapun, selepas beratur menunggu yang dahsyat, yang lebih sesak daripada yang harus diletakkan di bawah matahari yang kuat, pastinya paparan bunga api di atas istana Cinderella.

Sangat indah, sepatutnya menunggu.

Selain itu, pada penghujung hari, pada waktu malam dan tidak lama sebelum penutupan taman itu, ia adalah persembahan yang menakjubkan.

Ia hampir membuat anda lupa bahawa anda sebenarnya mempunyai hari yang terlalu mahal dan dahsyat di taman itu, dan kecuali untuk tema Disney, taman ini tidak ada yang baik berbanding dengan hampir mana-mana taman tema lain.

Papar 20 minit bunga api juga menampilkan pameran cahaya di istana, dan sudah tentu banyak muzik Disney untuk pergi bersamanya.

Acara ini sangat indah, dan ia adalah menakjubkan untuk menonton.

Selepas persembahan, kami menuju ke kawasan futuristik, dan menunggang di atas bangunan, sebenarnya kesilapan ... kami menunggu tarikan lain kerana menunggu adalah pendek, tetapi sebaliknya kami berada di barisan yang salah dan mendapat pada perjalanan yang lebih baik yang kami fikir mempunyai giliran terlalu lama.

Kami kemudian kembali ke kawasan sarkas untuk perjalanan terakhir kami hari ini, sekali lagi pas puasa di roller coaster kanak-kanak, bertemakan Goofy. Adakah cara yang bagus untuk mengakhiri hari.

... Dan itu sahaja. Masa untuk meninggalkan tempat di mana sihir berlaku.

Berjalan ke trem, terdapat banyak orang yang kita perlu menunggu untuk yang seterusnya.

Tiba di tempat letak kereta, kami hanya 5 minit terlambat untuk menangkap bas percuma kembali ke Park Inn oleh Radisson Resort & Conference Center- Orlando-Near Disney ... dan terpaksa membuat tempahan di rumah Uber.

Kanak-kanak tidur, kami masih lapar pada waktu tengah malam, dan pergi untuk burger lewat malam berhampiran hotel, di restoran IHOP, rumah pancake antarabangsa.

IHOP® Breakfast | Datanglah ke IHOP® Untuk sarapan pagi

Akhir hari yang panjang di Magic Kingdom.

Soalan Yang Sering Ditanya

Apa yang menyoroti dan pengalaman yang harus diprioritaskan oleh pelawat semasa lawatan satu hari ke Disney's Magic Kingdom?
Dalam lawatan satu hari, mengutamakan tarikan ikonik seperti Istana Cinderella, Space Mountain, dan rumah berhantu. Juga, termasuk watak bertemu dan menyambut, perarakan, dan pertunjukan bunga api malam. Menggunakan fastpass untuk tunggangan popular dapat menjimatkan masa.

Michel Pinson
Mengenai Pengarang - Michel Pinson
Michel Pinson adalah peminat perjalanan dan pencipta kandungan. Menggabungkan keghairahan untuk pendidikan dan penerokaan, beliau adalah untuk berkongsi pengetahuan dan memberi inspirasi kepada orang lain melalui kandungan pendidikan yang menawan. Membawa dunia lebih dekat bersama dengan memperkasakan individu dengan kepakaran global dan rasa bersemangat.