Bagaimanakah hari di Universal Studios Orlando?

Satu hari di Universal Studios Orlando

Satu hari sudah cukup untuk menikmati Universal Studios Orlando yang hebat, yang menjadi tuan rumah beberapa perjalanan keamatan yang tinggi, perjalanan Simpsons yang menyeronokkan, dan beberapa lagi tarikan yang tenang di tema Universal.

Tunggangan ini meliputi banyak francais, seperti Transformers, Shrek, The Simpsons, Lelaki Dalam Hitam, Cepat dan Furious, Mumia, Despicable Me, dan banyak lagi.

Saya pergi ke Universal Studios Orlando menggunakan hotel ulang-alik percuma, kerana saya menginap di Park Inn oleh Radisson Resort & Conference Center- Orlando- Berdekatan Universal Studios, tiba di sana sekitar jam 12 pagi, dan meninggalkan jam 6:30 malam, yang cukup masa untuk menikmati taman ini.

Orlando: Dapatkan aktiviti tempatan

Pertama sekali, ia adalah wajib untuk mengambil gambar di hadapan logo Universal yang terkenal, planet bumi yang berputar dengan kata-kata Universal ditulis di atasnya.

Selepas itu taman itu bermula dengan melewati pintu besar, yang mengingatkan saya sesuatu, tetapi saya tidak dapat mengatakan apa sebenarnya.

Memasuki taman yang sebenar, jalan masuk utama adalah besar dan mempunyai kedua-dua belah perjalanan dari francais anak-anak yang terkenal.

Walau bagaimanapun, saya di sini untuk menunggang intensiti yang tinggi, dan terus berjalan sehingga saya dapati salah seorang daripada mereka.

Universal Studios Orlando menunggang

Tiba di persimpangan pertama, saya melihat apa yang saya cari: tarikan mumia, yang sangat tinggi, dan menawarkan lorong pelumba tunggal, mengelakkan saya banyak masa menunggu, yang dianggarkan pada 45 minit pada masa itu.

Semasa tunggu, saya bertemu seorang penunggang tunggal yang benar-benar menunggang sahaja, seorang gadis dari Kanada yang mana kita mempunyai beberapa perbualan sambil menunggu untuk naik pesawat. Dia tidak ada untuk kali pertama, dan memberi saya beberapa petua mengenai tarikan di sekelilingnya.

Perjalanan sebenarnya cukup baik, tetapi seperti semua perkara yang baik, nampaknya begitu pendek ... hanya seperti beberapa minit, ia akan menjadi lebih menyeronokkan dengan perjalanan yang lebih panjang!

Mendapatkan perjalanan, saya dapat melihat bahawa jalan telah dibersihkan daripada pejalan kaki. Saya berhenti untuk seketika, dan mula meletakkan beberapa blok matahari sambil menunggu pertunjukan jalan untuk memulakan ...

Perbarisan tiba tidak lama lagi, dengan Sponge Bob yang terkenal secara peribadi.

Mereka berhenti di hadapan saya untuk beberapa tarian, yang merupakan peluang yang baik untuk mengambil beberapa gambar, dan minum sedikit air, sambil mencari tempat yang bagus di bawah warna untuk menonton pertunjukan.

Saya terus dengan pergi ke perjalanan Transformers, sebuah filem 3D di sebuah kereta bergerak, yang sebenarnya agak menyeronokkan, walaupun kebanyakannya direka untuk kanak-kanak.

Meninggalkan tarikan Transformers, sudah tiba masanya untuk menaiki sebenar ... roller coaster yang bermula dengan mendaki menegak, dan mempunyai beberapa gelung dan penyongsangan.

Semasa mereka menawarkan lorong pelumba tunggal, masa menunggu dipotong dari 45 minit hingga 15 minit, dan perjalanan bermula.

Hebat! Ia direka selepas beberapa bintang rock, dan selepas naik, sambil menunggu pendakian pertama, setiap penumpang dijemput untuk memilih lagu pada pemain muzik peribadi di hadapannya, yang akan dimainkan semasa perjalanan.

Bagaimanapun, ia begitu pantas sehingga saya hanya mengambil lagu pertama yang saya lihat, dan tidak mempunyai masa untuk memilih lebih banyak butiran, ia akan lagu Limp Bizkit.

Perjalanan itu mengagumkan, dan melalui beberapa bangunan taman tema, dan di jalan-jalan di atas pejalan kaki.

Bergerak, saya masih banyak yang perlu dilakukan dan meneruskan lawatan saya. Satu kawasan bertemakan filem Jaws, tetapi tidak ada tarikan, hanya beberapa hiasan jalanan.

Kawasan seterusnya adalah Harry Potter, dan tema itu cukup bagus.

Saya bersiar-siar di jalan-jalan, yang penuh dengan orang - ia adalah kawasan paling popular di seluruh taman, dan juga menjadi tuan rumah stesen kereta api yang menghubungkan ke kawasan Harry Potter di taman tema Adventure Island.

Walau bagaimanapun, saya bukan peminat Harry Potter ... dan satu-satunya perjalanan sebenar di kawasan itu tidak menawarkan lorong pelumba tunggal pada masa ini. Satu-satunya kepentingan di kawasannya adalah api meludah naga di atas bangunan, peristiwa yang berlaku setiap 10 minit.

Kawasan berikut adalah Lelaki Dalam Hitam, dan saya pergi ke sana.

Seperti semua tarikan yang bergerak banyak di taman, ia bermula dengan menggunakan loker percuma untuk menyimpan barang-barang semasa sedang dalam perjalanan.

Tunggu adalah yang paling singkat, kurang dari 5 minit, dan saya memulakan pengembaraan yang menyeronokkan. Kami berada di kem latihan di Men in Black, setiap orang mempunyai pistol, dan semasa perjalanan kami dijemput untuk menembak di beberapa sasaran yang muncul di sekeliling kita, mewakili orang asing yang mesra atau bermusuhan.

Asal dan keseronokan, bagaimanapun tidak begitu mengesankan kerana perjalanan tidak banyak bergerak.

Masa untuk menuju ke kawasan yang saya harapkan paling ... Kawasan Simpsons!

Di sana, tidak kira tiada lorong pelumba tunggal, saya mahu melakukannya, dan pergi dalam barisan menunggu. Masa menunggu 15 minit seolah-olah sangat pendek, kerana beberapa episod Simpsons ditayangkan di kawasan menunggu, dan ia tidak berasa seperti menunggu sama sekali.

Perjalanan itu adalah yang paling lucu, penuh jenaka, bergerak sedikit, dan kita ketawa dengan kuat di dalam kereta saya.

Saya selesai hari dengan pergi ke perjalanan Fast and Furious, yang betul-betul seperti yang saya telah diperingatkan sebelumnya ... membosankan.

Daya tarikan terakhir akan menjadi pengalaman Shrek 4D, yang cukup menyeronokkan.

Hari sudah berakhir ... dan tiba masanya untuk kembali ke hotel.

Universal Studios Orlando jam

Masa pembukaan Universal Studios Orlando bermula dari 9 pagi hingga 9 malam, termasuk akses ke semua tarikan.

Ini adalah masa yang cukup untuk melawat mereka semua, kerana taman itu tidak direka untuk menjadi penuh sesak, dan masa menunggu di kebanyakan tempat-tempat menarik jarang melebihi sejam, bahkan melakukan menunggu standard penuh.

Universal studios Orlando tiket

Tiket untuk studio Universal Orlando bermula pada $ 115 tanpa cukai untuk lawatan taman seharian, yang mungkin kelihatannya cukup tinggi, kerana harga yang tinggi untuk membayar lawatan taman tema satu hari.

Walau bagaimanapun, dengan memasukkan beberapa hari dalam pembelian tiket yang sama, harga mungkin dikurangkan sedikit. Sebagai contoh, tiket 2 hari untuk dua taman, satu sehari, membuat tiket di $ 115 termasuk dalam sehari dan setiap taman.

Resorts berhampiran Universal studios Orlando

Perkara yang paling baik untuk pergi ke Universal Orlando adalah pergi ke salah satu pusat peranginan yang merangkumi perkhidmatan ulang-alik hotel percuma ke taman, seperti Park Inn oleh Radisson Resort & Conference Center- Orlando- Near Universal.

Resort hotel termasuk segala-galanya yang diperlukan untuk menghabiskan percutian yang baik, di dalam dan di sekitar taman tema Orlando.

Air rides di studio Universal Orlando

Tidak ada air yang benar-benar baik di Univeral Studios Orlando - perjalanan airnya sebenarnya terletak di taman kedua, taman tema Universal Island of Adventure, yang terletak betul-betul di sebelah taman tema Universal Studios.

Soalan Yang Sering Ditanya

Apakah jenis tarikan dan pengalaman yang mesti dilakukan untuk sehari di Universal Studios Orlando, dan tip apa yang boleh membuat lawatan lebih menyeronokkan?
Tarikan mesti dilakukan termasuk Wizarding World of Harry Potter, roller coaster, dan filem bertema filem. Petua untuk lawatan yang menyeronokkan termasuk menggunakan pas Express, tinggal terhidrasi, dan mengambil rehat untuk mengelakkan keletihan, terutamanya semasa bulan -bulan musim panas.

Michel Pinson
Mengenai Pengarang - Michel Pinson
Michel Pinson adalah peminat perjalanan dan pencipta kandungan. Menggabungkan keghairahan untuk pendidikan dan penerokaan, beliau adalah untuk berkongsi pengetahuan dan memberi inspirasi kepada orang lain melalui kandungan pendidikan yang menawan. Membawa dunia lebih dekat bersama dengan memperkasakan individu dengan kepakaran global dan rasa bersemangat.