Benua kedua dunia pelancongan: ketibaan di Amerika Syarikat

Selepas melawat Luxembourg dan Portugal, langkah seterusnya di dunia adalah di luar Eropah, di Amerika Syarikat.

Ketibaan di New York City

Untuk perjalanan itu, saya mula-mula memikirkan untuk melawat hanya tempat-tempat yang hangat, Selatan negara.

Walau bagaimanapun, salah satu daripada rakan kongsi laman web, Ezoic, yang menawarkan pengewangan iklan yang hebat, telah menganjurkan acara yang mereka ajak saya, yang dikenali sebagai Pubtelligence, dan yang menyatukan penerbit dalam talian di pejabat Google di New York, acara yang saya berdaftar.

Meningkatkan pendapatan iklan 50-250% dengan Ezoic. Rakan Kongsi Penerbitan Google yang Diperakui.
Pubtelligence | Peristiwa Rakan Penerbitan yang Diperakui Google - Ezoic
New York - Google Kerjaya
6 Perkara Yang Tahu Mengenai Ruang Pejabat Chelsea yang Menakjubkan Google

Penginapan murah di New York City

New York: Dapatkan aktiviti tempatan

Melihat dalam talian untuk menempah sesuatu, ia tidak mudah membuat keputusan untuk tinggal di New York City - semua adalah sangat mahal, kelihatan dahsyat, atau jauh dari pusat.

Di samping itu, saya dengan cepat menyedari bahawa terdapat acara besar pada hujung minggu, dan banyak hotel telah dijual untuk acara itu: perbarisan hari Saint Patrick akan diadakan pada hujung minggu yang sama saya akan berada di New York !

The Parade - The Parade Day NYC St Patricks

Asrama termiskin di New York City

Saya akhirnya memutuskan untuk melepaskan sedikit keselesaan dan tinggal di sebuah hotel kabin, betul-betul di pusat bandar, berhampiran stesen Pennsylvania dengan sambungan keretapi langsung ke lapangan terbang saya di Newark, untuk kira-kira 70 $ malam, termasuk cukai. Ia juga akan berjalan kaki dari pertemuan-pertemuan saya di bandar raya, yang hebat, dan berjalan kaki untuk berjalan-jalan pelancongan dan aktiviti-aktiviti lain, tepat di tengah-tengah Manhattan.

Chelsea Cabins Hotel, New York dari $ 78 di laman web rasmi
Tempah bilik paling murah di Manhattan

Penerbangan murah ke New York

Penerbangan dengan syarikat penerbangan TAP Portugal cukup baik untuk penerbangan 200 $ sehala ke New York dari Luxembourg melalui Lisbon, terutama kerana mereka mempunyai lounge perniagaan yang sangat besar dan selesa untuk dikunjungi di lapangan terbang Lisbon.

Penerbangan itu adalah kira-kira 8 jam yang panjang, dan saya tidak tidur sama sekali. Berlepas dari Lisbon pada pukul 2 petang, untuk mendarat di lapangan terbang Newark pada pukul 5 petang.

Tiba di New York, dan duduk di atas sisi perjalanan pesawat, kejutan pertama: semua tasik telah dibekukan di Kanada, dan tanah sebahagian besarnya diliputi salji. Adakah ia sejuk di New York?

Kali pertama di Amerika Syarikat

Kekecewaan kedua, tiba lebih dekat ke New York, adalah bahawa kami tiba dari Timur, lapangan terbang berada di Barat bandar ... dan pesawat terbang mengelilingi New York City oleh Utara, yang pada akhirnya menghalang saya melihat mana-mana dari bandar dari pesawat, walaupun hari yang sangat indah dan langit yang jelas, kerana saya duduk di sisi yang salah dari pesawat ...

Bagaimanapun, kami tiba di Newark lapangan terbang di New Jersey, dan kejutan pertama, yang saya tidak jangkakan, adalah proses imigrasi sangat cepat, dan saya tidak mendapat masalah sama sekali.

Sesetengah rakan dengan pasport dan latar belakang yang sama seperti yang saya lakukan, mempunyai banyak masalah: bekerja di satu negara, bermastautin di negara lain, mempunyai kewarganegaraan lain, dan berada di perniagaan untuk pelanggan di negara lain ... yang biasanya panggilan untuk masalah.

Walau bagaimanapun, semuanya berjalan lancar dan sangat cepat, satu-satunya persoalan daripada pegawai imigresen, melihat pasport saya penuh dengan setem dari Colombia dan Ukraine, kerana telah anda melawat negara-negara ini untuk perniagaan atau untuk masa lapang?. Baiklah, saya menjawab hanya untuk riadah, dan tidak ada masalah.

Melatih dari lapangan terbang Newark ke New York City

Kemudian, saya dapat mengetahui bagaimana untuk mendapatkan tiket untuk membawa kereta api ke pusat New York City dan stesen Manhattan yang dipanggil stesen Penn, dan ia juga agak mudah.

Saya secara langsung membeli tiket kembali, yang menelan kos sebanyak 26 $ kedua-dua cara, harga yang cukup diterima sebenarnya.

Pertama sekali diperlukan untuk mengambil trem udara untuk pergi dari terminal C ke stesen kereta api, dan semuanya sangat mudah.

Dari sana, kita perlu mencari kereta yang betul dan trek, dan ejen kereta di dermaga sangat membantu untuk membantu kita semua mendapat yang betul.

Mendapatkan dalam kereta api, saya faham bahawa: ia adalah satu keretapi perjalanan, yang sama seperti kereta api dalam filem The Passenger dengan Liam Neeson yang saya lihat pada awal tahun itu, dan itu adalah yang paling baik sebenarnya. Pengalaman penuh seperti dalam filem, dengan pengawal menumbuk tiket seperti dalam filem.

Filem pertama seperti pengalaman di Amerika Syarikat!

The Commuter (filem) - Wikipedia
The Commuter (2018) - IMDb
The Commuter (2018) - Tomat Rotten

Tiba di Manhattan

Tiba di stesen Penn, betul-betul di tengah-tengah Manhattan, agak menyakitkan, kerana stesen itu benar-benar besar, dan mempunyai banyak petikan, dengan banyak orang berlari ke semua arah. Kejutan terbesar? Madison Square Garden yang terkenal, mungkin arena yang paling terkenal di dunia, tepat di atas stesen kereta api!

Saya keluar dari stesen, dan berjalan dalam apa yang saya fikir adalah arahan asrama saya, di saluran ke-8.

Selepas beberapa blok, saya tertanya-tanya sama ada saya sebenarnya berada dalam arah yang betul ... kad SIM saya tidak berfungsi, saya tidak mempunyai sebarang sambungan rangkaian mudah alih, tetapi cukup pintar untuk memuat turun peta untuk tontonan luar talian sebelum meninggalkan.

Dan ... betul, saya mengambil giliran yang salah.

Saya kembali ke stesen Penn, menghidupkan jalan yang betul, dan masa itu tidak ada idea mencari asrama, beberapa blok jauhnya.

Memasuki asrama termurah di NYC

Proses pemeriksaan itu cukup lancar, dan penyambut tetamu, seorang wanita yang baik, mengantar saya ke kabin saya lantai atas. Baiklah ... ia cukup banyak seperti yang diiklankan, sangat kecil, tetapi cukup bersih.

Lelah selepas seharian penuh, ia adalah pukul 7 malam, saya memutuskan untuk pergi melawat sedikit bandar.

Menjadi di tempat ke-8, yang saya perlu lakukan ialah mengikuti jalan menuju ke kawasan Broadway yang terkenal, yang sebenarnya nama jalan, dan sampai ke Times Square yang sangat terkenal!

Di tengah jalan, saya melihat sesuatu yang saya harapkan, melihat di jalan-jalan: stim keluar dari kumbahan di tepi jalan, sama seperti dalam filem. Besar untuk dilihat secara nyata!

Kali pertama di Times Square

Walaupun agak terlambat, di suatu tempat antara 8 dan 9 malam, dataran itu penuh dengan orang-orang, dan agak sukar untuk mendapatkan tempat yang bagus di tangga merah untuk mendapatkan gambaran yang baik.

Perasaan itu luar biasa, dengan semua ini memaparkan di sekeliling, orang-orang dalam pakaian dari filem yang menawarkan untuk mengambil gambar dengan mereka, dan semua itu ... perasaan yang sangat pelik tiba di tempat yang telah kita lihat banyak kali di TV, tetapi tidak tahu lagi.

Menjadi pertengahan Mac, cuaca sejuk, dan selepas beberapa jam berjalan kaki, saya memutuskan untuk kembali ke asrama, dan mencari restoran yang berdekatan. Saya menetap di pub Ireland, Tír na Nóg, betul-betul di sebelah stesen Penn, dan mempunyai pengalaman kuliner Amerika pertama saya ... tentu saja, burger!

Tir na nÓg Irish Pub & Grill | Times Square | Stesen Penn | New York

Soalan Yang Sering Ditanya

Apabila tiba di Amerika Syarikat untuk lawatan dunia, apakah langkah -langkah awal dan pelarasan budaya yang harus dijangka oleh pelancong?
Langkah -langkah awal termasuk menavigasi melalui imigresen dan kastam. Pelarasan budaya mungkin melibatkan pemahaman kastam tempatan, penggunaan mata wang, dan sistem pengangkutan. Ia juga bermanfaat untuk menyedari tetapan budaya yang pelbagai di seluruh negeri yang berbeza.

Michel Pinson
Mengenai Pengarang - Michel Pinson
Michel Pinson adalah peminat perjalanan dan pencipta kandungan. Menggabungkan keghairahan untuk pendidikan dan penerokaan, beliau adalah untuk berkongsi pengetahuan dan memberi inspirasi kepada orang lain melalui kandungan pendidikan yang menawan. Membawa dunia lebih dekat bersama dengan memperkasakan individu dengan kepakaran global dan rasa bersemangat.

Komen (1)

2020-08-13 -  Tina
Blog hebat yang mempunyai komen yang bermakna dan berwawasan lebih menggembirakan, sekurang-kurangnya bagi saya. Terima kasih kerana berkongsi maklumat hebat. Ia sangat membantu saya. Terus berkongsi!